22.8.13

Blugirl fall 2013 campaign- I'm lovin' it!

Hello! My day was kinda tiring today, I had to do extra bike rides back-and-forth and when I had the time to take some pictures for today's post, the lighting and what I had planned to post were too rubbish, so I decided to post about something who has gotten into my mind recently: Blugirl's campaign for this fall!

Olá! O meu dia foi um bocado cansativo, tive de fazer corridinhas para a frente e para trás de bicicleta e quando finalmente tive tempo para tirar fotografias, tanto a luz quanto o material que tinha planeado postar, não prestavam, então decidi escrever sobre algo que tem andado ás voltas na minha cabeça: a campanha para este outono/inverno da linha Blugirl!
For those who don't know, Blugirl is Blumarine's line for young, girly girls with a bit of rad and I absolutely love it... Its fall campaign is what led me to write this, because I didn't just fell in love with the collection in itself, but also with the whole styling of the photoshoot, starring the young and gorgeous Jemma Baines.

Para os que não sabem, Blugirl é o nome da linha que faz parte da marca Blumarine para jovens femininas com aquela pitada de radicalidade e eu adoro... a campanha de outono/inverno foi o que me levou a escrever isto, não só por me ter apaixonado pela colecção em si, mas com toda a estética da sessão fotográfica, com a jovem e bela Jemma Baines.


Her bangs and the 60s inspired coat, the flowers and her bittersweet expressions, really remind me of Françoise Hardy (which I adore) and the contrast of the pastels with dark shades in layers makes me think of a huge ice cream with chocolate topping. That's exactly how I feel about this. I'm hungry for this collection, I want it all!

A franja e o casacão muito 60s, as flores e as expressões agridoce, fazem me lembrar imenso a Françoise Hardy (que eu adoro) e, o contraste dos pastéis com os tons escuros em camadas, fazem-me pensar num gelado gigante com cobertura de chocolate. É exactamente assim que me sinto em relação a isto. Estou faminta por esta colecção, quero tudo!
Could they ever choose someone better than Jemma Baines for this? She's such a young girl, yet looks so strong and beautiful, I can't picture anybody else in this campaign but her, she has such a dolly face! 
P.S- I'm obsessing over those glasses!

Custa-me pensar em mais alguém para fazer esta campanha, senão a Jemma Baines, tão nova e tão forte e bonita! Tem uma cara de boneca!
P.S- Estou obcecada com os óculos!
Seeing this makes me picture a contemporary Alice in Wonderland and it gets better with the ad! You should watch it! 

Ver isto faz-me imaginar uma Alice no País das Maravilhas contemporânea e fica ainda melhor com o anúncio! Aconselho vivamente!

Did you like it?

Gostaram?

11 comments:

  1. wow.. adorei tudo! quero as peças todas e o cabelo assim! <3

    ReplyDelete
  2. Oh my gosh, all of these pieces are SO beautiful! I love that first dress. So pretty.
    the-creationofbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Omg, tão perfeito! *.* ainda quero aproveitar o que resta do verão, mas ver estas coisas faz-me querer o outono!

    ReplyDelete
  4. Didn't know that brand but now you have made me curious and I'm going to check their clothes :)
    The campaign for this fall is one of the best that I've seen, love the photos especially the first one. The combination of the black dress, the boots, the park bench and the flowers is just perfect <3 And I love the girl's haircut ^^

    Kisses
    Lost in the Milky Way | Bloglovin’ | Facebook


    ReplyDelete
  5. Aww obrigada Miss Lola! ♥
    Adorei esta campanha, é a nossa cara! :3
    Beijinho grande,
    Carolina ♥

    ReplyDelete
  6. Adorei a campanha, espectacular!! :)
    Beijinho*

    http://vermelho-ou-rosa-blog.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  7. Tenho visto várias colecções e estão realmente bonitas, esta não foi excepção.
    Feminina e com peças lindas :)

    beijinho

    ReplyDelete
  8. amei amei o editorial!! *---*
    seu blog é muito fofo, ja estou seguindo

    xx
    http://gipsyyy.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
  9. Adoreiiiii! E adorei igualmente o teu blog, está fantástico. Beijinhos*

    http://fashiongetsfierceblog.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  10. A coleção está fantástica! Adorei os cortes das peças :)
    Beijinhos


    talkingpickles.blogspot.com

    ReplyDelete

Thank you for your comment ♥