29.4.13

top 3 #1 | fictional characters I can relate myself to

Hi! How are you? I'm nervous because our ballet presentation is in less than 3 hours so I'm freaking out! 
Besides that my day has been excelent so far and today's post idea comes from my english class: after staring at the words 'uncertainty' and 'insecurity' for 5 minutes I came up with the idea of talking a bit about the top 3 fictional characters I can relate with, that inspire me every day! 

NUMBER 3- Hit Girl from 'KICK-ASS'
Since I was a little kid I know how to defend myself right not only through cheesy talking but also in big argues (which doesn't happen much because I don't argue with people and I'm not usually violent for no reason and even so I always try and go for the talk) which means that if something happens I'll probably be a hard one to give up (and it's really handy when one of my friends needs a little flounce)

Olá! Como estão? Eu estou nervosa porque a nossa apresentação de ballet é em menos de 3 horas então ando doida!
Tirando isso o meu dia foi bastante bom e a ideia para o post de hoje surgiu durante a aula de inglês: depois de olhar para as palavras 'incerteza' e 'insegurança' por 5 minutos eis que me ocorre falar um pouco sobre o top 3 de personagens fictícias com quem me posso relacionar, que me inspiram a cada dia!

NÚMERO 3- Hit-Girl do 'KICK-ASS'
Desde pequenina que me sei defender, não só por conversas da treta mas também em discussões maiores (o que não acontece com frequência porque normalmente não recorro à violência sem razão e mesmo assim tento sempre resolver a falar) o que significa que se algo acontecer muito provavelmente vai ser difícil de ver-me desistir (e dá jeitinho quando algum amigo precisa de um safanão)

 NUMBER 2: Jenny from 'AN EDUCATION'

Jenny is just like Hit-Girl, a really strong girl, but I can relate a bit more with Jenny than with HG: Jenny is an early 60s rebel with a great music and art taste, big dreamer and has an unconditional love for France just like me!
Besides my love for the 60s, music, art and France I can relate with Jenny on wanting to go to Paris, know lots about lots and read what I want to read! She's a dreamer and so am I!
Carey Mulligan plays the role of Jenny and she's one of my all time favorite actresses!

NÚMERO 2: Jenny do 'AN EDUCATION'

A Jenny é tal como a Hit-Girl uma menina forte, mas consigo relacionar-me mais com ela do que com a HG: é uma rebelde dos anos 60 possuidora de um ótimo gosto musical e artístico, grande sonhadora e com um amor incondicional por França tal como eu!
Para além do meu amor pelos anos 60, música, arte e França relaciono-me com a Jenny no que refere querer ir para Paris, saber muito sobre muito e ler o que eu quero! É uma sonhadora, tal como eu! 
Carey Mulligan é quem representa a Jenny e é uma das minhas atrizes favoritas de todo o sempre!

NUMBER 1: Amélie Poulain from 'Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain'

This is THE ONE: Amélie Poulain...She's adorably quirky, she's a hard dreamer and lover just like Jenny. Since she found a little box who belonged to the old tenant of the house she lives in Montmartre and saw how happy he was to have it back, she felt a great harmony with the world and therefore felt a giant urge to help people.
That's part of what I want to do in life, help people, because what do we take with us from what we lived? I don't want to take with me heavy burdens, I want to take with me the feeling of fulfillment, to feel that being alive was worth it, to live and not only survive, not wasting my life with nonsense things, I want to live every little second and thousandth with joy and harmony... That's all I really want, to be and make others feel happy, to smile and do others smile, to change people's lives!
So tell me, who inspires you? xxx

NÚMERO 1: Amélie Poulain de 'Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain'

Esta é a tal: Amélie Poulain... Adoravelmente estranha, grandessíssima sonhadora e amante tal como a Jenny.
Desde que encontrou uma pequena caixa que pertencia ao anterior inquilino do apartamento onde vive em Montmartre e viu o quão feliz ficou ao reavê-la, Amélie sentiu uma enorme harmonia com o mundo e um enorme desejo de ajudar as pessoas.
Isso é parte do que eu quero fazer na minha vida, ajudar as pessoas, porque o que é que levamos daquilo que vivemos? Eu não quero levar comigo fardos pesados, quero levar o sentimento de realização, sentir que viver valeu a pena, viver e não apenas sobreviver, não desperdiçar a minha vida com coisas sem sentido. Quero viver cada segundo e milésima com alegria e harmonia... É tudo o que quero, ser e fazer os outros felizes, sorrir e fazer os outros sorrir, mudar a vida das pessoas!
Então digam-me, quem vos inspira? xxx

5 comments:

  1. Aww, what a great idea for a post! Kick Ass is such a good movie.
    the-creationofbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. A Jenny é uma das minhas personagens favoritas EVER! Também me identifico um bocado com ela... Outras personagens que também adoro? Mia Wallace (Pulp Fiction), Dolores Haze (Lolita), Wednesday Addams, Catwoman (Michelle Pfeiffer no Batman Returns!), Rhoda (The Bad Seed) e por aí fora! Grande post este, gostei muito :)*

    ReplyDelete
  3. This is a great post idea! I think all the characters your chose are really cool!

    xxLiora
    i-wasnt-there.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ai a Amelie, gosto tanto dela! Mas eu sou mais como a nr 2, sonhar com aventuras e Paris... oui, c'est moi!

    ReplyDelete

Thank you for your comment ♥