2.11.12

Chestnut jam?!?!? What the..?

 Heeeeeeey! It's finally friday, I'm so happy it's finally weekend and I can get some rest, I really need it, I've been busy all week and I could really use some rest right now!
I didn't have anything ready for today's post (I never plan, but I always have a little idea) but then I took that photo of the grapes and started to have fun taking pictures to everything. I MEAN IT!

  • I'm crazy for kinder buenos, it's my favorite chocolate and all my friends know that if I could, I'd survive eating kinder bueno for breakfast, lunch and dinner. DON'T BE SCARED, I'D MAKE IT A BIT HEALTHIER AND BALANCED: For breakfast I'd eat those kinder bueno squares with milk (to replace my morning cereals), then in the middle of the morning I'd eat bread or waffles with buenella (my bueno version of nutella), for lunch I'd eat spaghetti made of its cream and dinner something like that... Sounds good to me!
  • My mom is making chestnut jam and I hope it tastes like hazelnut cream (the one inside of the kinder bueno ahahahahha), she says it's going to taste something like it. MOMMY I TRUST YOU!
  • My mom'scale is so cool, she doesn't like to throw anything out and it's a really old vintage scale we love it!
  •  I also found a book she used to read to me and my brother and its illustrations are really cute (you can see it above). 
  • Talking about not throwing out anything, we have that tea set in our table, no one drinks from it, we have it only has a decoration item!
  • When I went to france I brought some newspaper and I haven't read it ever since until today and it's really cool and has tons of cool illustration and photography material!

-Oooooolá! Finalmente é sexta, estou tão contente por já ser fim-de-semana e poder descansar, preciso mesmo... Estive toda a semana ocupada e vem mesmo a calhar o descanso!
Não tinha nada preparado para o post de hoje (nunca planeio nada, mas tenho sempre uma pequena ideia) mas depois tirei aquela foto das uvas e comecei a tirar fotos a tudo. A SÉRIO!

  • Eu sou louca por kinder bueno, é o meu chocolate favorito e todos os mes amigos sabem que se fosse possível, sobrevivia a kinder bueno ao pequeno almoço, almoço, lanche e jantar. NÃO SE ASSUSTEM, EU TORNARIA ESSA ROTINA MAIS SAUDÁVEL E EQUILIBRADA: Ao pequeno almoço comeria os quadradinhos do kb com leite (para substituir os meus cereais matinais), ao meio da manhã: waffles ou pão com buenella (a minha versão bueno de nutella), para almoçar seria esparguete feito com o creme e ao jantar algo do género... A mim parece-me bem!
  • A minha mãe está a fazer compota de castanhas e espero que saiba ao creme de avelã (o que vai dentro do kinder bueno ahhahahaha), disse-me que sabe algo parecido. MAMÃ ESTOU A CONFIAR EM TI!
  • A balança cá de casa é tão fixe, a minha mãe odeia deitar coisas fora e é uma balança mesmo antiga e vintage, nós adoramo-la! Por falar em não deitar nada fora, temos um conjunto de chá na nossa mesa, ninguém bebe lá, só o temos para a decoração!
  • Também encontrei um livro que a minha mãe costumava ler tanto a mim como ao meu irmão com ilustrações mesmo queridas (podem ver acima)
  • Quando fui a Paris trouxe alguns jornais e não os tinha lido até hoje e são ótimos, têm toneladas de bom material fotográfico e de ilustração!
  • Quase me esquecia! Em desenho estamos a desenhar garrafas!

YOU KNOW WHO THIS IS! I hope you enjoyed this post as well as I hope you are all ok! xxxxx, Rita

-JÁ SABEM QUEM É! Espero que tenham gostado do post bem como espero que estejam bem! xxxxx, Rita

10 comments:

  1. tu és demais Rita! Kinder Bueno, me gusta :D
    Beijos <3

    ReplyDelete
  2. Eu sou como tu - Adoro Kinder Bueno e sobrevivia so com eles ahahah
    Adorei as fotos :)

    ReplyDelete
  3. Completamente, o Alex Turner mudou de um momento para o outro! Gosto muito mais deste novo visual :)

    ReplyDelete
  4. Quando vi a fotografia das garrafas pensei logo... "aiii as aulas de desenho" hahahahah

    ballerinagraphy.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  5. I've never heard of chestnut jam.... but if it tastes anything like hazelnut cream it must be amazing! Haha :)

    xxLiora
    lioraatsea.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Obrigada querida, fica atenta então! :)
    Eu também sou louca por kinder buenos, ahah

    ReplyDelete
  7. Awesome post, dear! And very cute blog!

    I`m your follower now (gfc & bloglovin` & fb).
    And I`ll be SOO happy, if you follow me too:-)

    Have a wonderful weekend!

    xxx

    Tatiana

    http://www.bonnie23blog.blogspot.com/

    ReplyDelete

Thank you for your comment ♥